فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

کلمات کلیدی
پیوندها

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی سرور DL380 G9

HPE Proliant Server DL380 G9

همانطور که می دانید سرور DL380 G9 از پرفروشترین سرورهای شرکت HP می باشد.این مدل سرور نیز در ایران نیز در بیشتر شرکت ها خریداری و استفاده می شود. این سرور از پردازنده های سری ۲۶۰۰ پشتیبانی می کند و می توان روی آن دو پردازنده ۱۸ هسته ای قرار داد. همچنین این سرور از RAM های مدل DDR4 پشتیبانی می کند و می توان روی آن RAM های مدل RDIMM و LRDIMM قرار داد و این امکان وجود دارد که حداکثر ۱٫۵ ترابایت RAM روی این سرورقرار داد. در جلوی این سرور ۲۴ عدد هارد دیسک در جلوی سرور و ۲ عدد هارد دیسک در پشت سرور می توان قرار داد، این هارد دیسک ها SFF می باشند و در صورتیکه بخواهیم هارد LFF قرار دهیم  ۱۲ هارد در جلو و ۳ هارد در پشت سرورقرار داده خواهد شد. در حالت ماکزیمم می توان روی این سرور ۱۲۰ ترا بایت فضای ذخیره سازی داشت. برای تامین برق سرور نیز پاورهای ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ وات وجود دارد. همچنین برای وجود گردش هوای مناسب می توان ۶ فن روی این سرور قرار داد. این سرور دارای دو خروجی ویدیو یکی درجلو و دیگری در پشت سرور می باشد. این سرور نیاز به ۲ یونیت فضا درون رک دارد

 

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL380 G9 در این مقاله قصد داریم شما را با پرفروش‌ترین سرور دنیا یعنی HPE ProLiant DL380 آشنا کنیم. امنیت، ارتقاپذیری، کارایی، مدیریت ساده، دسترس‌پذیری و بهره‌گیری از سخت‌افزارهایی با آخرین تکنولوژی‌ها، تنها بخشی از ویژگی‌های این سرور اچ پی است. با ما همراه باشید تا با تصاویر و ویدئو، با سرور HPE ProLiant DL380 G9 آشنا شوید …

 

HPE DL 380، پرفروش‌ترین سرور دنیا

پرفروش‌ترین سرور اچ پی یعنی  HPE ProLiant DL380  یکی از متنوع‌ترین سرورهای رک‌مونت است و در واقع متناسب با هر نیازی می‌توان پیکربندی‌های متناسب با آن را تهیه کرد. هر گاه احساس کردید که کسب‌وکار شما رشد کرده و بایدسرور خود را ارتقا دهید، می‌توانید بر قدرت و قابلیت‌های این سرور اچ پی تکیه کنید. تنوع بی‌نظیر در پیکربندی آن دلیلی است برای پرفروش‌ترین بودن آن در دنیا!

بررسی سرور HPE ProLiant DL380 G9

سرور HPE ProLiant DL380 G9 از پردازنده‌های نسل ۳ و ۴ اینتل زئون؛ Intel E5-2600v3/v4 Processor Family استفاده می‌کند که در نتیجه، از تعداد هسته‌های بالا و سرعت و کارایی بالا پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که می‌تواند از حافظه‌های DDR4 با سرعت ۲۴۰۰ MT/s استفاده کند، بسته به مدل پردازنده و پیکربندی حافظه می‌توانید از کارایی و سرعت ایده‌آلی بهره‌مند شوید. با توجه به تغییراتی که در فضای داخلی سرور  HPE ProLiant DL380 G9 نسبت به نسل‌های قبلی ایجاد شده، می‌توان آپگرید موردنظر خود را راحت‌تر و با خیال راحت انجام دهید. در سرور  HPE ProLiant DL380 G9 می‌توان از حداکثر ۶ درگاه PCIe استفاده کرد.

سرور HPE ProLiant DL380 G9 در داخل رک، دو یونیت فضا اشغال می‌کند و دو خروجی ویدئو دارد. در این سرور بسته به پیکربندی رم و CPU می‌توان حداکثر از ۶ عدد فن استفاده کرد. پیشنهاد اچ پی این است که در پیکربندی‌هایی که از حداکثر ظرفیت رم و پردازنده استفاده می‌شود، حتما از  ۶ عدد فن استفاده کشود.

این سرور اچ پی از نرم‌افزار ClearOS که اچ پی اخیرا به اغلب سرورهای نسل ۹ خود افزوده است، پشتیبانی می‌کند. نرم‌افزار ClearOS در برخی از سرورهای پرولیانت اچ‌پی ارایه شده و سیستم‌عاملی ساده، امن و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که دارای رابط کاربری گرافیکی و مبنی بر وب است و همچنین تجربه‌ای همانند کلود را روی سیستم‌های  On-Premise فراهم می‌کند.

نرم‌افزار ClearOS در سرورهای DL20، ML30 و ML110 به صورت Pre-load تعبیه شده اما برای استفاده در دیگر پرولیانت سرورهای سری ۱۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ باید از طریقIntelligent Provisioning  دانلود شود.

پردازنده

سرور HPE ProLiant DL380 G9 از دو پردازنده پشتیبانی می‌کند و در کل هم می‌تواند ۵۶ هسته را به صورت منطقی ارائه دهد. پردازنده‌های این سرور اچ پی از نوع پردازنده‌های نسل ۳ و ۴ اینتل زئون یعنی Intel E5-2600v3/v4 Processor Family است.

حافظه یا رم

رم‌هایDDR4  که در سرورهای G9  معرفی شده، ۱۴ تا ۳۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی یعنیG8  هستند و ۱ درصد کمتر دچار خطا می‌شوند. حجم رم‌ها ۴ برابر و از نظر پاور نیز ۳۷ درصد کاراتر شده‌اند. وقی سرورهای نسل ۹ اچ‌پی روانه بازار شد، فرکانس این رم‌ها حداکثر ۲۱۳۳ مگاهرتز بود و هنوز فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی آن ساخته نشده بود که از ماه آوریل ۲۰۱۶، رم‌ها با این سرعت نیز به بازار عرضه شد.

انواع رم‌هایی که در این سرور اچ پی قابل استفاده هستند عبارتند از RDIMM و LRDIMM و NVDIMM. از بین این سه نوع، رم LRDIMM بالاترین حجم را دارد. این سرور از ۲۴ اسلات حافظه پشتیبانی می‌کند.

پس اگر  ۲۴ رم از نوع LRDIMM (128 GB) استفاده شود، حداکثر می‌توان ۳ ترابایت را فراهم کرد و اگر ۲۴ رم از نوع RDIMM (32 GB) استفاده شود، ظرفیت ۷۶۸ گیگابایت را خواهیم داشت. اما سرور HPE ProLiant DL380 G9 جزو سرورهای پرولیانت اچ پی است که از حافظه‌های NVDIMM یا همان حافظه‌های پایدار اچ پی پشتیبانی می‌کند.

در تکنولوژی NVDIMM سرعت رم و ذخیره‌سازی هارد درایوها در یک تکنولوژی کنار هم قرار گرفته‌اند. سرور HPEProLiant DL380 G9 قادر است ۱۶ حافظه ۸ گیگابایتی NVDIMM را استفاده کند که در نهایت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را فراهم می‌کند و نکته قابل توجه این است که تنها پردازنده‌های v4 این رم‌ها را ساپورت می‌کنند.

نکته‌ای که در زمینه انتخاب رم‌ها می‌توان گفت این است که امکان ترکیب سه نوع رم یعنی RDIMM و LRDIMM و NVDIMM، وجود ندارد. همچنین سرعت قابل پشتیبانی در رم‌ها باید یکسان باشد و امکان ترکیب رم‌ها با سرعت‌های متفاوت وجود ندارد.

ذخیره‌سازی

در سرور HPE ProLiant DL380 G9 می‌توان ۲۶ (۲۴+۲) هارد درایو SFF و ۱۵ (۱۲+۳) هارد درایو LFF داشت. گفتیم که اچ پی با ایجاد تغییرات در داخل کیس این سرور ، توانسته فضای بیشتری برای آپگرید و ارتقاپذیری ایجاد کند یعنی فضای بیشتری برای محاسبه و پردازش و عملیات I/O فراهم است. این کار را با بازطراحی پاورها انجام داده یعنی اندازه آنها را ۲۵ درصد کوچک‌تر کرده و آنها را در قسمت پشتی کنار هم قرار داده در نتیجه می‌توان بالای آنها درایوهای اضافی Hot Plug  را قرار داد.

سرور HPE ProLiant DL380 G9 می‌تواند حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۵۰ ترابایت را فراهم کند که ظرفیتی بی‌نظیر در سرورهای پرولیانت اچ پی است.

مدیریت

در سرورهای پرولیانت اچ پی نرم‌افزارهای مدیریتی به صورت تعبیه شده وجود دارد که البته با خرید لایسنس‌های مورد نیاز خود می‌توانید از قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند شوید. با بهره‌گیری از سیستم مدیریتی HPE iLO 4، می‌توان سرورها،استوریج‌ ها و محیط‌های مجازی را حتی از راه دور نیز مدیریت کرد. به علاوه با وجود نرم‌افزارهای مدیریتی HPE Insight Online و HPE OneView مدیریت ساده و همه‌کاره را بیشتر از پیش تجربه خواهید کرد.

 
  • تکین رضایی
  • ۰
  • ۰

سرور DL380 G10

سرور DL380 G10

از سرورهای پرفروش در دنیا میتوان بi سرور اچ پی سرور DL380 G10 (HP) اشاره کرد. که اکنون با نسل G10 خود و بسیارپیشرفته تر از نسل های قبلی G9-G8 آماده شده است. سرور HP DL380 G10 بهترین سطح دسترسی وامنیت و ایده آل بودن رابرای فضاهای کاری به ارمغان می آورد.
ابن سرور اچ پی روی مورد اطمینان ترین پلتفرم محاسبات صنعتی، استاندارد شده و دارای طراحی ایمن برای حداقل سازی هزینه و پیچیدگی است.
دستگاه HP DL380 G10 با پشتیبانی از سری جدید پردازنده های اینتل ، سری Scalable توانسته است نسبت به نسل قبل افزایش راندمان و افزایش کارکرد هسته های پردازشی داشته باشد. به علاوه HP برای رم سرور از رم های 2666Mt/s از نوع DDR4 استفاده کرده است که با پشتیبانی از 3TB حجم نهایی، موجب افزایش راندمان تا میزان نسبت به رم های قبلی با سرعت 2400Mhz شده است.

از شاخصه های سرور اچ پی G10 :

– استفاده از پردازنده های Intel® Xeon® Scalable 8100 series Intel® Xeon® Scalable 6100 series Intel® Xeon® Scalable 5100 series Intel® Xeon® Scalable 4100 series Intel® Xeon® Scalable 3100 series تا سرعت 3.6 گیگاهرتز
– برخورداری از یک یا دو پردازنده و از 4 تا 28 هسته. و حافظه نهان سطح سوم از 8.25 تا 38.50 مگابایت.
– پشتیبانی از هارد بامشخصات hp با سازگار با SAS یا SATA یا SSD به تعداد 4 یا 12 عدد به صورت LFF و در تعداد 8 یا 10 یا 16 یا 18 یا 24 عدد به صورت SFF با پهنای باند 12 گیگابیتی.
– برخورداری از حداکثر 20 عدد کنترلر NVMe.
– کارت شبکه پیش فرض مدل HPE 1Gb 331i Ethernet Adapter 4 Ports
– کنترلر ذخیره سازها نیز به صورت پیش فرض یکی از مدل های Smart Array S100i و یا Smart Array P408i-a و یا Smart Array P816i-a و یا Smart Array E208i-a است.
– این مدل از سرور اچ پی HP دو یونیت از فضای رک را اشغال میکند.

سرور جدید اچ پی یعنی HPE DL380 Gen10 با ظاهر و قاب جدیدش، با برخورداری از پردازنده‌های جدید اینتل سری Scalable، می‌تواند هسته‌های بیشتری را با هدف افزایش در کارایی، توسعه‌پذیری و ارتقاپذیری بیشتر ارایه دهد. این پلت‌فرم می‌تواند پیکربندی‌های مختلفی را همراه با انعطاف‌پذیری بی‌نظیر در ذخیره‌سازی فراهم کند و در نتیجه حجم‌های کاری متنوعی را مانند Containers، کلود، مجازی‌سازی و اپلیکیشن‌های بیگ‌دیتا پشتیبانی کند. همچنین می‌توان حافظه‌های پایدار با ظرفیت بالاتر و ظرفیت دخیره‌سازی پایدار را نیز بکار گرفت تا برای دیتابیس‌ها و اپلیکیشن‌ های حافظه‌محور مانند SAP HANA و Oracle کارایی بی‌نظیری را فراهم کند.
کارت شبکه
سرور HPE DL380 G10 دارای کارت شبکه تعبیه شده 4x1GbE است که امکان انتخاب HPE FlexibleLOM یا PCIe را فراهم می‌کند تا فابریک یا پهنای باند شبکه شما بین 1GbE و 40GbE ارائه شود در نتیجه همراه با رشد و تغییر نیازهای کسب‌وکارتان رشد کنید.

سیستم‌عامل

سرور جدید HPE DL380 G10 علاوه بر سیستم‌عامل‌های سنتی، از Azure، Docker و ClearOS نیز پشتیبانی می‌کند.

Expansionها

سرورهای HPE DL380 G10 حداکثر دارای 8 اسلات PCIe 3.0 هستند و برای اینکه هر 8 تای آن فعال باشند باید از دو رایزر استفاده کرد که در صورت استفاده از رایزر دوم باید پردازنده دوم نیز در پیکربندی لحاظ شود.

سرورهای HPE DL380 G10 از کارت شبکه‌های embedded 4 x1GbE و HPE FlexibleLOM پشتیبانی می‌کنند و می‌توان پهنای باندی بین 1GbE و 40GbE داشت یا از فابریکی با PCIe کارت مناسب استفاده کرد.

سرورهای HPE DL380 G10 می‌توانند حداکثر 5 single-wide GPU و یا 3 double-wide GPU پشتیبانی کنند در نتیجه انجام HPC یا همان High Performance Computing و Complex Animation را ممکن می‌کنند.

کارت‌های افزونه‌ی بیشتر، می‌توانند I/O را افزایش داده، پشتیبانی گرافیکی و HPC را ممکن کرده و استوریج‌های اینترنال و اکسترنال بیشتری را ارایه دهند.

کارت شبکه
سرور HPE DL380 G10 دارای کارت شبکه تعبیه شده 4x1GbE است که امکان انتخاب HPE FlexibleLOM یا PCIe را فراهم می‌کند تا فابریک یا پهنای باند شبکه شما بین 1GbE و 40GbE ارائه شود در نتیجه همراه با رشد و تغییر نیازهای کسب‌وکارتان رشد کنید.

سیستم‌عامل

سرور جدید HPE DL380 G10 علاوه بر سیستم‌عامل‌های سنتی، از Azure، Docker و ClearOS نیز پشتیبانی می‌کند.

Expansionها

سرورهای HPE DL380 G10 حداکثر دارای 8 اسلات PCIe 3.0 هستند و برای اینکه هر 8 تای آن فعال باشند باید از دو رایزر استفاده کرد که در صورت استفاده از رایزر دوم باید پردازنده دوم نیز در پیکربندی لحاظ شود.

سرورهای HPE DL380 G10 از کارت شبکه‌های embedded 4 x1GbE و HPE FlexibleLOM پشتیبانی می‌کنند و می‌توان پهنای باندی بین 1GbE و 40GbE داشت یا از فابریکی با PCIe کارت مناسب استفاده کرد.

سرورهای HPE DL380 G10 می‌توانند حداکثر 5 single-wide GPU و یا 3 double-wide GPU پشتیبانی کنند در نتیجه انجام HPC یا همان High Performance Computing و Complex Animation را ممکن می‌کنند.

کارت‌های افزونه‌ی بیشتر، می‌توانند I/O را افزایش داده، پشتیبانی گرافیکی و HPC را ممکن کرده و استوریج‌های اینترنال و اکسترنال بیشتری را ارایه دهند.

کمپانی HPE در صنعت تولید سرورها همیشه پیشتاز بوده است و سرورهایی که روانه بازار می کند در برآورده کردن نیاز مشتریان مثمر ثمر واقع می شوند . سرور HP ProLiant DL380 G10 از جمله محصولات جدید این کمپانی می باشد که با آخرین تکنولوژی ها در زمینه افزایش امنیت ، کارایی و توسعه پذیری همراه است . با توجه به اینکه این سرور توسط یک گارانتی جامع پشتیبانی می شود ، لذا جهت استفاده در هر محیط سروری مناسب است . سرور DL380 G10 به شکل ایمن ، برای کاهش هزینه ها و پیچیدگی طراحی شده است .
دیریت زیرساخت هوشمندانه جهت سرعت بخشیدن به IT Service Delivery

معماری سرور HP DL380 G9 همراه با نرم افزار HPE OneView است . این نرم افزار منجر به سهولت مدیریت زیر ساخت سرور ، استوریج و شبکه می شود .

مجموعه ای از ابزارهای قابل دانلود که درون این محصول جای داده شده است ؛ جهت مدیریت Lifecycle سرورها قابل دسترس می باشند . از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

(Unified Extensible Firmware Interface (UEFI
Intelligent Provisioning
HPE iLO 5 to monitor and manage
HPE iLO Amplifier Pack
(Smart Update Manager (SUM
(Service Pack for ProLiant (SPP
سرویس های HPE Pointnext تمام مراحل IT journey را ساده تر کرده است . البته لازم به بیان است که متخصصان بخش مشاوره ای و ترانسفورماتور کمپانی HPE به خوبی چالش های سازمان را درک می کنند و در این راستا راهکارهای بهتری را طراحی می کنند . چرا که سرویس های حرفه ای ، استفاده از راهکارها را سرعت می بخشند و از سرویس های عملیاتی پشتیبانی می کند.

راهکارهای سرمایه ای HPE IT به سازمان ها کمک می کند تا بتوانند به یک تجارت دیجیتال IT که هم راستا با اهدافشان می باشد ، تبدیل شوند .

  • تکین رضایی
  • ۰
  • ۰

قابلیت ها و تغییرات iOS 12

قابلیت ها و تغییرات iOS 12

قابلیت ها و تغییرات iOS 12 :

شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2018 سیستم ‌عامل iOS 12 را به طور رسمی معرفی کرد. کریگ فدریکی مدیر بخش نرم افزاری اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC جدید ترین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد را معرفی کرد و قابلیت ها و امکانات فوق العاده ی این آپدیت را به نمایش گذاشت.
شرکت اپل اعلام کرد تمام دستگاه های مبتنی بر iOS 11 آپدیت جدید را پشتیبانی می کنند. از قابلیت های منحصر به فرد این آپدیت می توان به نسخه ی جدید ARKit 2.0، اپلیکیشن Measure ، قابلیت Shortcuts سیری، بهبود نمایش نوتیفیکیشن ها و چت گروهی فیس تایم اشاره کرد.
https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12در نسخه ی iOS جدید، اپلیکیشن ها دو برابر سریع تر از گذشته (یعنی حدود 40 در صد سریع تر) اجرا می شوند و عملکرد پردازنده با بهره گیری از یک هوش مصنوعی قدرتمند بهبود یافته است و به طور خودکار فشار روی پردازنده را کاهش می دهد که در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی می شود. کیبورد 50 درصد سریع تر ظاهر می شود و سوایپ روی صفحه برای ورود به دوربین نیز 70 درصد افزایش یافته است.

ARKit 2.0 و اپلیکیشن Measure :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

شرکت اپل در این کنفرانس واقعیت افزوده یARKit 2.0 و قابلیت ها و امکانات جدید آن را معرفی کرد. اپل با شرکت های متنوعی مانند ادوبی، ارتودسک و غیره برای طراحی قابلیت های سه بعدی واقعیت افزودهARKit همکاری کرده است و اعلام کرد که در آپدیتiOS 12 شاهد یک اپلیکیشن واقعیت افزوده ی جدید به نام Measure خواهید بود.

اپل ابزار دقیق اندازه گیری توسط ARKit 2 را معرفی کرد. همان طور که از نام آن مشخص است، اپلیکیشن Measure امکان اندازه گیری دقیق اشیا و محیط اطراف گجت ها را در دنیای واقعی برای کاربران فراهم می کند. این نرم افزار اندازه ی دقیق اجسام و فاصله ی آن ها را محاسبه می کند. به عنوان مثال، اگر دوربین را روی یک شی خاصی قرار دهید، به صورت خودکار اندازه ی شی و هم چنین فاصله آن شی تا شما را محاسبه می کند و در اختیار شما قرار می دهد. 
https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12
شرکت اپل از یک فرمت فایل جدیدی به نام USDZ رونمایی کرد. به این معنی که طراحان و توسعه دهندگان می توانند با بهره گیری از این قابلیت، تجربه AR را در این فرمت ایجاد کنند و سپس آن را از طریق ایمیل ارسال کنند، در وب سایت ها بار گذاری کنند و یا در یک سیستم به اشتراک بگذارند.
پشتیبانی از USDZ بومی در Adobe Creative Cloud، در برنامه هایی مانند فتوشاپ موجود است.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

تغییرات Photos :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

در این آپدیت جدید، بخش جستجو در اپلیکیشن Photos بهبود یافته است و به قابلیت جستجوی پیشنهادی مجهز شده است، به این معنی که می توانید در عکس ها به دنبال رویداد های مختلف بگردید و تب For You نیز با تغییرات مفیدی همراه است و به طور کلی هوشمند تر شده است و شامل Memories و تصاویر برجسته است.
اگر شما یک آلبوم عکس را انتخاب کنید به صورت خودکار به شما پیشنهاد می دهد که آن را با چه کسانی به اشتراک بگذارید، در حقیقت این اپلیکیشن با شناسایی افراد داخل عکس ‌ها، به کاربر پیشنهاد می دهد که عکس ها را با چه کسانی به اشتراک بگذارد و این ویژگی iOS 12 تا حدودی مشابه قابلیت موجود در گوگل فوتوز است.
هم چنین قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر با رزولوشن بالا از کتابخانه ی تصاویر آی کلاد نیز برای کاربران فراهم شده است. اپلیکیشن photos در iOS 12 از iMessage و end-to-end encryption برای اشتراک گذاری تصاویر بهره می برد. 

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

قابلیت های جدید سیری:

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12
سیری (siri) دستیار هوشمند و دوست داشتنی اپل در نسخه یiOS 12 هوشمند تر شده است و به قابلیت میان بر و پاسخ به فرمان های سفارشی مجهز شده است و در نتیجه تعامل بهتر و کارآمد تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر شما کلید خود را گم کرده باشید و در جستجوی یافتن آن باشید با استفاده از دستور صوتی "هی سیری، من کلیدم را گم کرده ام" اپلیکیشن Tile که برنامه ای برای ردیابی دسته کلید یا گوشی های گمشده است اجرا می شود.
تغییر قابل توجه سیری در آپدیت جدید این است که انجام اموری مانند سفارش قهوه از اپلیکیشن های مخصوص را حتی در حالت قفل (لاک) صفحه نیز برای کاربران فراهم می کند. در حقیقت سیری با شناسایی کارهای روزانه ی کاربر مانند: خرید قهوه، روزنامه و غیره انجام آن کار را در زمان مقرر به کاربر پیشنهاد و یادآوری می کند.

در این آپدیت سیری قدرتمند تر از همیشه شده است و قابلیت های منحصر به فرد و هوشمند آن در شرایط مختلف بسیار مفید و کارآمد است، به عنوان مثال اگر شما بلیط سینما را با استفاده از اپلیکیشن Wallet خریداری کنید با توجه به زمان شروع پخش فیلم سیری به شما پیشنهاد می دهد که گوشی خود را روی حالت Do Not Disturb” “قرار دهید و یا در روز تولد عزیزانتان به شما یادآوری می کند تا با آن ها تماس بگیرید.

Shortcuts یکی دیگر از قابلیت های جدیدی است که اپل درiOS 12 در اختیار کاربران قرار می دهد، اپلیکیشنی که به شما اجازه می دهد برای سیری میان بر های مخصوص بسازید و انجام این کار بسیار آسان است، تنها با کشیدن و رها کردن در ویرایشگر این اپلیکیشن صورت می گیرد و اپلیکیشن اتوماسیون مبتنی بر Workflow دستیار سیری نیز برای هوم کیت، موزیک پلیر و آی مسیج میان بر های اختصاصی تولید می کند.

مدیریت نوتیفیکیشن ها:  

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

بدون شک بررسی انبوه پیام ها و نوتیفیکیشن های موجود روی صفحه ی تلفن همراه به خصوص صبح ها کار بسیار دشواری است و گاهی یک پیام مهم میان نوتیفیکیشن های فراوان گم می شود! البته دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا این مشکل کاملا در آپدیت جدید برطرف می شود.
در iOS 12 امکان مدیریت نوتیفیکیشن ها برای کاربران فراهم شده است، به این معنی که می توانید اعلان هایی که روی لاک اسکرین به نمایش در می آید را مدیریت و دسته بندی کنید و این قابلیت، بررسی سریع نوتیفیکیشن ها در یک نگاه را برای شما امکان پذیر می کند. در حقیقت می توانید اعلان های مرتبط با یک نرم افزار یا موضوع خاص را دسته بندی کنید.
نوتیفیکشن ها در iOS همواره روی صفحه ی اصلی زیر ساعت ظاهر می شدند و اگر لیست طولانی از پیام ها روی صفحه ی تلفن همراه قرار می گرفت آن ها به زیر لیست می رفتند که این مشکل با سفارشی سازی نوتیفیکیشن ها در آپدیت جدید برطرف می شود.

Screen Time و App Limits : 

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

این قابلیت های جدید iOS 12 برای جلوگیری از اتلاف وقت و اعتیاد کاربران به شبکه های اجتماعی طراحی شده اند.
Screen Time برای جلوگیری از اعتیاد کاربران به تلفن های همراهشان در نظر گرفته شده است، به این معنی که این برنامه مدت زمانی که در طول هفته ی گذشته در اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر برنامه های مشابه فعال بوده اید را نشان می دهد و به طور دقیق اعلام می کند که طی هفته ی اخیر چند ساعت زمان صرف چه برنامه ها و چه نرم افزارهایی کرده اید.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12App Limits قابلیت دیگری است که می توانید با استفاده از آن برای وب گردی و فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی "محدودیت زمانی" تعیین کنید، یعنی برای حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی و برنامه های سرگرم کننده "حداکثر زمان استفاده" تعریف کنید و در صورتی که بیشتر از این بازه زمانی مشخص زمان صرف این برنامه ها کنید به شما اطلاع می دهد. این قابلیت های جدید و کاربردی به این شکل از وابستگی افراطی و اتلاف وقت شما جلوگیری می کنند.
شرکت اپل برای والدین امکانی را در نظر گرفته است که برای استفاده ی کودکان از اپلیکیشن ها محدودیت زمانی یا محتوایی تعریف کنند، این برنامه Downtime نام دارد و والدین به کمک Family sharing از راه دور قادر به کنترل آن هستند.

به روز رسانی اپلیکیشن های بومی :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

در iOS 12 تب جدید Brows به برنامه ی News افزوده شده است و این تب امکان جستجوی کانال های خبری و مشاهده اخبار روز را آسان تر کرده است و یک ساید بار جدید نیز در نسخه ی آیپد اپلیکیشن اضافه شده است.
طراحی اپلیکیشن Stocks در نسخه ی جدید تغییر کرده است. نمودار های متنوعی از بازار بورس را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین برای بررسی بازار بورس بسیار مفید و کاربردی است.

همان طور که می دانید اپلیکیشن Voice Memos برنامه ای برای ضبط صدا است و از نظر رابط کاربری در نسخه ی جدید iOS 12 با تغییراتی همراه است و اکنون در دسترس کاربران آیپد نیز قرار دارد، هم چنین مجهز به پشتیبانی آی کلاد نیز شده است که در این صورت دیگر نیازی به ارسال صداهای ضبط شده توسط AirDrop بین دستگاه های مختلف نخواهید داشت و می توانید به لطف iCloud صداهای ضبط شده را میان آیفون و آیپد همگام سازی کنید و به لطف طراحی جدید و کاربردی این برنامه تعیین نام برای صدا ها بسیار آسان تر شده است.

در نهایت تغییر مهمی که در iBook ایجاد شده است طراحی جدید رابط کاربری و تغییر نام آن به Apple Books است و رابط ذخیره سازی جدید امکان جستجوی خرید eBook ها و کتاب های صوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
در ادامه معرفی امکانات جدید اپل به بررسی تغییرات جدید CarPlay می پردازیم. اکنون پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث مانند: Waze وGoogle Maps به آن اضافه شده است.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

در بخش لاک اسکرین نیز یک صفحه ی جدید ایجاد شده است که به شما صبح بخیر می گوید و ضمن اعلام وضعیت آب و هوا امکان فعال سازی زنگ هشدار را نیز برای شما فراهم می کند. همان طور که می دانید حالت Do Not Disturb زنگ های هشدار و نوتیفیکیشن ها را در ساعت خواب بی صدا می کند و در iOS 12 می توانید حالت Do Not Disturb را بسته به زمان، موقعیت و یا رویداد های تقویم تنظیم و غیرفعال کنید.

انیموجی :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

بدون شک یکی از جذاب ترین قابلیت های جدید اپل انیموجی ها هستند. در نسخه ی جدید iOS 12 چهار شخصیت جدید به انیموجی ها اضافه شده است که شامل یک روح (گوست)، کوآلا، ببر و دایناسور T-Rex می باشد. از این پس انیموجی ها می توانند زبان شما را تشخیص دهند و حرکات آن را در برنامه شبیه سازی کنند.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

Memoji هم یک انیموجی شخصی و منحصر به فرد است که می توانید با اسکن چهره و بر اساس ویژگی های ظاهری خود آن را بسازید و از آن در آی مسیج استفاده کنید.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

فیس تایم FaceTime :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12از دیگر تغییرات مهم و کاربردی iOS 12 باید به قابلیت چت گروهی فیس تایم اشاره کنیم، قابلیتی که بدون شک مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. فیس تایم درiOS 12 به روزرسانی شده است و به طور مستقیم با آی مسیج تعامل دارد. اکنون فیس تایم مکالمات گروهی 32 نفره به صورت همزمان را پشتیبانی می کند و می توانید در طول تماس انیموجی ها یا Memoji ها را جایگزین چهره خود کنید. مدیریت و سازمان دهی فیس تایم با این تعداد کاربر نیز به راحتی انجام می شود، به این ترتیب که آیکون شخص سخنور بزرگ تر ار سایر آیکون ها نمایش داده می شود.
علاوه بر این انیموجی ها، فیلتر ها و پکیج های استیکر هم در فیس تایم پشتیبانی می شوند که می توانید در آیفون، آیپد و مک به آن ها دسترسی داشته باشید. 

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

ارسال پاسخ صوتی و چت گروهی محدود برای کاربران اپل واچ یکی دیگر از قابلیت های جدید iMessage در iOS جدید خواهد بود.
تاریخ انتشار:
iOS 12 پاییز امسال و برای کلیه دستگاه های پشتیانی کننده iOS 11 منتشر خواهد شد. البته پیش از انتشار نسخه نهایی چندین نسخه بتا عرضه خواهد شد و در حال حاضر دسترسی به اولین نسخه آن فقط برای توسعه دهنگان فراهم شده است و نسخه ی بتاب عمومی تا آخر ماه در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تا زمان انتشار رسمی iOS 12 علاقه مندان و کاربران محصولات اپل علاوه بر قابلیت های ذکر شده در انتظار بهبود سایر برنامه ها و نرم افزارها هستند.

سازگاری iOS 12 :

• با آیفون X، آیفون 8 پلاس، آیفون 8، آیفون 7 پلاس، آیفون 7، آیفون SE، آیفون 6 اس پلاس، آیفون 6s، آیفون 6 پلاس، آیفون 6 و آیفون 5s سازگار است.
• با آیپد 2018، آیپد پرو 10.5 (2017)، آیپد پرو 12.9 (2017)، آیپد 2017، ایپد پرو 9.7(2016)، ایپد پرو 12.9 (2015)، آیپد مینی 4، آیپد مینی 3، آیپد ایر2، آیپد مینی 2 رتینا و آیپد ایر سازگار است.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

  • تکین رضایی
  • ۰
  • ۰

تفاوتهای DAE و DPE در استوریجهای EMC VNX

در این مطلب می خواهیم در خصوص مفاهیم و ساختارها و کامپوننت های مربوط به استوریجهای EMC سری VNX/VNXe بحث کنیم.

 

شاسی های ارائه شده توسط کمپانی EMC معمولا در سه دسته DAE و DPE و SPE می باشند که هر کدام کاربرد بخصوص خود را دارند.

در شکل زیر می توانید ساختار کلی رک EMC را ببینید.

EMC-VNX-5200-5400-5600-5300-فروش-استوریج-قیمت-استوریج

DAE

DAE که مخفف Disk Array Enclosure می باشد کامپوننتی از رک EMC شما می باشد که محل قرار گیری دیسکهای فیزیکی ما که جهت ذخیره سازی داده ها از آنها استفاده می کنیم می باشد. این محفظه های و یا همان Enclosure ها معمولا در شکل ها و اندازه های متفاوتی ارائه می شوند که با توجه به نیاز شما انتخاب می شود.

Enclosure ها در دو مدل کلی مخصوص هاردهای 2.5 اینچی و مخصوص هاردهای 3.5 اینچی تولید می شوند.

DPE

DPE مخفف Disk Processor Enclosure می باشد. DPE کلیه قطعات کاربردی استوریج EMC و یا در واقع کلیه چیزهایی که با پروتکل Block در ارتباط هستند را شامل می شوند. این شاسی همچنین مکان قرار گیری دیسک درایو های Vault نیز می باشد. نرم افزار OE که عنوان سیستم عامل استوریج های بلاک (Block) مورد استفاده قرار می گیرد بر روی والت درایورها (Vault) نصب و تحویل مشتری داده می شود.

SPE

SPE مخفف Storage Processor Enclosure می باشد که بطور معمول در سیستم های استوریج بسیار بزرگ شرکت EMC مشاهده می گردد. این SPE ها بر روی شاسی های قرار می گیرند و شامل پردازنده هایی برای انجام عملیات عمومی سیستمی می باشند.

SPS

Storage Processor بیشتر عملیات مربوط به سیستم عامل دستگاه EMC را انجام می دهد این عملیات شامل نوشتن و بازیابی کردن دیتا ، عملیات RAID و Read/Write Caching می باشند.

Ultraflex I/O Modules

کارتهای PCIe که معمولا بر روی سیستم استوریج های EMC VNX مورد استفاده قرار می گیرند. اسلات های مخصوص کارتهای IO بر روی دستگاه DPE نصب و برای ارتباط با Storage Processor ها و Data Mover های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

Data Movers and Blades

Data Mover ها که به آنها X-Blade نیز گفته می شود دسترسی فایل را به کاربران از طریق Storage Processor سیستم استوریج EMC میسر می سازد. این دستگاه ها بر پایه سیستم لینوکس بوده و از هارهای SCSI استفاده می کند.

Data Mover ها و Enclosure های X-Blade بر روی سیستم های EMC VNXe3200 ارائه نمی شوند بلکه سیستم خودسخت افزار لازم را برای این منظور بر روی دستگاه تعبیه کرده است.

CS

Control Station ها وظیفه مدیریت کامپوننت های مربوط به File و Unified بر روی دستگاههای VNX را بر عهده دارند.

نکته قابل توجه این است که دستگاههای Block مانند VNXe3200 از هیچ CS استفاده نمی کنند.

NAS

NAS که مخفف Network-Attached Storage می باشد به عنوان استوریج به اشتراک گذاشته شده سرویسهای فایل سیستم و استوریج را برای سرورها انجام می دهد.تمامی سیستم ها از طریق آدرس IP به اشتراک گذاشته شده به سیستم وصل می شوند و از فایلهای موجود بر روی این استوریج استفاده می کنند.

 راهکار های نوین ذخیره سازی و بکاپ EMC را از ما بخواهید.

شماره تماس: 88884268

  • تکین رضایی
  • ۰
  • ۰

هارد اکسترنال بیسم یا وایرلس چیست؟

 
 
 
 
 

روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در زمینه محصولات دیجیتال و هوشمند هستیم. در این بین لوازم جانبی هم که برای این محصولات ارائه می‌شوند به مرور در حال پیشرفت و ارتقاء هستند. یکی از لوازم‌های جانبی که طی چند وقت اخیر میزان استفاده از آن‌ها گسترش چشمگیری یافته هاردهای اکسترنال و قابل حمل هستند. هارد اکسترنال در واقع یک هارد دیسک با ظرفیت مشخص است که می‌تواند حجم مشخصی از اطلاعات نظیر 500 گیگابایتی، 1 ترابایت، 2 ترابایت و … را در بر بگیرد. این هارد اکسترنال به راحتی قابل حمل بوده و می‌توان با استفاده از کابل یو اس بی (USB) آن را به هر کامپیوتر یا لپ‌تاپی متصل و از اطلاعات ذخیره‌ شده در آن استفاده کرد.

اما به منظور رد و بدل اطلاعات در این نوع از هاردهای اکسترنال حتما باید کابل یو اس بی اختصاصی آن‌ها را به همراه داشته باشید. این موضوع منجر به بروز محدودیت‌هایی در عملکرد این نوع هاردهای اکسترنال می‌شود. به عنوان مثال اگر فراموش کنید که کابل رابط این سبک از هاردهای اکسترنال را به همراه خود داشته باشید، تقریبا نمی‌توانید از هارد خود هیچ استفاده‌ای داشته باشید. محدودیت‌های هارد اکسترنال سیمی تنها در این مورد خلاصه نمی‌شوند. تصور کنید که قصد منتقل کردن فایل‌هایی از گوشی خود به هارد اکسترنال را دارید. در این شرایط شما باید حتما ابتدا گوشی خود را با کامپیوتر متصل کرده و فایل‌های مد نظر را به هارد اینترنال یا داخلی کامپیوتر منتقل کنید و سپس با اتصال هارد اکسترنال به کامپیوترتان، فایل‌های مد نظر را به هارد اکسترنال خود منتقل نمایید. این روند عملکرد می‌تواند آزاردهنده و طولانی باشد. در اینجاست که می‌توانید از مزیت‌های هارد اکسترنال بیسیم یا وایرلیس استفاده کنید!

شاید تاکنون نام هارد اکسترنال بیسیم را نشنیده باشید. اما همانطور که از نام آن مشخص است، هاردهای اکسترنال بیسیم این امکان را فراهم می‌کنند که شما فایل‌های مد نظر را از طریق بیسیم و بدون نیاز به اتصال هیچ کابلی مابین هارد اکسترنال و دستگاه مد نظرتان (کامیوتر، لپ‌تاپ، گوشی، تبلت و ..) جا به جا کنید. در ادامه توضیحات دقیق‌تر و جرئی‌تری در رابطه با هاردهای اکسترنال بیسیم یا وایرلس خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

 
 
 

 

هارد اکسترنال بیسیم دقیقا چگونه عمل می‌کند؟

همانگونه که پیش از این هم اشاره کردیم، هارد اکسترنال‌های معمولی و رایج کنونی موجود در بازار با استفاده از کابل یو اس بی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ها متصل می‌شوند و بدین تریبت امکان رد و بدل فایل در آن‌ها ایجاد خواهد شد. اما هارد اکسترنال‌های بیسیم بدین منظور نیازی به کابل یو اس بی اختصاصی ندارند. هارد اکسترنال‌های بیسیم یا وایرلیس با استفاده از اتصال بلوتوث با وای‌فای به رد و بدل فایل مابین خود و دستگاه مد نظر می‌پردازند.

استفاده از هارد اکسترنال‌های بیسم به ویژه در شرایطی کاربرد دارد که قصد رد و بدل کردن فایل مابین یک گوشی هوشمند و هارد را داشته باشید. در این شرایط هیچ نیازی به استفاده از کابل‌های یو اس بی خاص نخواهد بود. البته رد و بدل فایل مابین گوشی و هارد اکسترنال‌های سیسم هم امکان‌پذیر است، اما بدین منظور شما ملزم به استفاده از تبدیل‌های یو اس بی یا کابل‌های منحصر به فردی هستید و در حین جا به جا کردن فایل‌ها هم میزان شارژ باتری دستگاه شما به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

1

اما هارد اکسترنال‌های بیسیم از باتری‌های منحصر به فرد و شبکه وای‌فای اختصاصی خود بهره می‌برند که امکان در نظر گرفتن رمز عبور برای آن وجود دارد. هنگامی اتصال بیسیم مابین یک هارد اکسترنال وایرلس و کامپیوتر برقرار شود، درایو مربوط به آن در بخش فایل اکسپلورر (File Explorer) نمایان خواهد شد. در واقع این شرایط دقیقا مشابه با شرایطی است که شما هارد اکسترنال سیمی را به کامپیوترتان متصل کرده باشید. اما اگر هار اکسترنال بیسیم خود را به گوشی یا تبلت متصل کنید، پنجره‌ای بر روی نمایشگر دستگاه‌تان نمایان می‌شود و با انتخاب گزینه تایید می‌توانید نسبت به رد و بدل فایل به صورت بیسیم مابین گوشی و هارد اکسترنال خود اقدام نمایید. در این شرایط میزان انرژی مصرفی باتری هارد اکسترنال رابطه مستقیمی با حجم فایل‌هایی دارد که قصد جا به جایی آن‌ها را دارید. به طور معمول باتری هارد اکسترنال‌های بیسیم چیزی در حدود 6 ساعت توان شارژدهی در حین پخش مستقیم ویدئو را ارائه می‌کنند و در وضعیت معمولی و Idle تقریبا در حدود 20 ساعت دوام و توان شارژدهی خواهند داشت.

 

چرا باید هارد اکسترنال بیسیم بخریم؟

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند از نظر قابلیت‌های عملکردی پیشرفت‌های چشمگیری یافته‌اند. هم اکنون گوشی‌های متعددی در بازار عرضه شده‌اند که قابلیت تصویربرداری و ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر 4K را ارائه می‌کنند. اما متاسفانه ویدئوهای با وضوح تصویر 4K حجم بسیار بالایی دارند و با توجه به ظرفیت محدود حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند، به منظور ضبط این نوع ویدئوها با مشکل کمبود حافظه مواجه می‌شویم. به عنوان مثال نسخه بهره‌مند از حافظه داخلی 16 گیگابایتی آیفون 6 اس اپل را در نظر بگیرید. این نسخه از آیفون 6 اس اپل در شرایطی که حافظه داخلی کاملا خالی داشته باشید، نهایتا قادر است تا 30 دقیقه ویدئوی با وضوح تصویر 4K را ضبط نماید. در اینجاست که نیاز به استفاده از یک هارد اکسترنال بیسیم کاملا محسوس خواهد بود.

با استفاده از یک هارد اکسترنال بیسیم شما می‌توانید تمامی ویدئوهای 4K و تصایور ضبط شده خود را به شکل بیسیم از آیفون خود به حافظه هارد اکسترنال مناقل کنید و بدین صورت با استفاده از آیفون 6 اس خود دائما به ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر 4K بپرازید و معضل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات گوشی خود را فراموش کنید. اما مزیت‌های هارد اکسترنال‌های بیسیم تنها شامل مواردی که به آن‌ها اشاره داشتیم نمی‌شود. اغلب هارد اکسترنال‌های بیسیمی که در بازار موجود هستند از قابلیت‌های اختصاصی و پیش فرض پخش ویدئو نیز بهره می‌برند. این قابلیت در کنار یک تبلت، گوشی یا تلویزیون هوشمند کارایی خواهد داشت. با استفاده از این قابلیت هارد اکسترنال بیسیم شما به دستگاه هوشمند مد نظر متصل شده و به طور وایرلس می‌تواند به پخش ویدئو در دستگاه مقصد بپردازد. به عنوان مثال تصور کنید که در هارد اکسترنال بیسیم‌تان فیلم‌ها یا ویدئوهایی را ذخیره‌ کرده‌اید. در این شرایط شما با استفاده از قابلیت پخش ویدئوی ارائه شده در هارد اکسترنال‌تان می‌توانید آن را با تلویزیون هوشمندتان همگام‌سازی کرده و نبه طور مستقیم فایل ویدئویی مد نظر را بر روی صفحه نمایش تلویزیون به تصویر بکشید. البته در این شرایط باتری هارد اکسترنال شما مصرف انرژی نسبتا زیادی خواهد داشت. اما همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، به طئر معمول باتری یک هارد اکسترنال بیسیم می‌تواند تا 6 ساعت توان پخش ویدئویی را ارائه کند.

2

البته باید اشاره داشته باشیم که تمامی هارد اکسترنال‌های بیسیم از قابلیت پیش فرض پخش ویدئو بهره‌مند نیستند. در واقع محصولاتی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند اغلب قیمت‌های گران‌تری را به همراه دارند. در اغلب موارد هارد اکسترنال‌های بیسیمی که قبلیت پخش ویدئویی مستقیم را به همراه دارند، از نظر هزینه‌ تقریبا دو برابر نسخه‌های مشابه با ظرفیت‌های یکسان و بدون پشتیبانی از قابلیت پخش بیسیم قیمت دارند. همچنین باید دقت داشته باشید که هارد اکسترنال‌های بیسیم نسبت به هارد اکسترنال‌های سیمی عمدتا سنگین‌تر هستند، چرا که این محصولات از اجزای سخت افزاری ارتباط دهنده بیسیم و باتری بهره می‌برند. بنابراین حمل و نقل هارد اکسترنال‌های بیسیم به دلیل سنگین‌تر بودن آن‌ها نسبت به هارد اکسترنال‌های باسیم دشوارتر است.

به طور کلی با پیشرفت روز افزون دوربین گوشی‌های هوشمند بدون تردید نیاز به استفاده از هارد اکسترنال‌های بیسم هم بیشتر و بیشتر می‌شود. پیش بینی شده که میزان استفاده از این محصولات طی چند سال آینده گسترش چیمگیری پیدا کند و به تدریج این نوع از هاردهای اکسترنال جایگزین نسخه‌های قدیمی‌تری و سیمی آن‌ها شود. امیدوار هستیم که توانسته باشیم اطلاعات مناسب و جامعی را در رابطه با هارد اکسترنال‌های بیسیم در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

  • تکین رضایی
  • ۰
  • ۰

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport Wireless PRO ظرفیت ۳ ترابایت

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport Wireless PRO ظرفیت ۳ ترابایت

هارد دیسک «My Passport Wireless PRO» توسط شرکت «وسترن دیجیتال» طراحی و روانه‌ی بازار شده است. این هارددیسک به دو صورت باسیم و بی‌سیم می‌تواند به تجهیزات الکترونیکی شما متصل شود. اتصال باسیم در هارددیسک My Passport Wireless PRO توسط درگاه USB3.0 انجام می‌شود که به کمک آن می‌توان اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال داد. در قسمت کناری هارددیسک اکسترنال My Passport Wireless PRO یک شیار کارت حافظه مشاهده می‌شود که به کمک آن می‌توان کارت حافظه‌ی دوربین خود را به هارددیسک متصل کرد و همواره یک نسخه‌ی پشتیبان از آن را به همراه داشت. بهره‌بردن My Passport Wireless PRO از شبکه WiFi برای اتصال، باعث شده که بدون نیاز به رایانه و تنها از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت به اطلاعات موجود در هارددیسک دسترسی داشت. شبکه‌ی بی‌سیم ارائه‌شده توسط شرکت وسترن دیجیتال روی My Passport Wireless PRO از نوع AC بوده که می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد. علاوه‌بر درگاه USB3.0 یک درگاه USB2.0 روی این محصول به چشم می‌خورد که به کمک آن می‌توان تجهیزاتی مانند دوربین دیجیتال یا تلفن همراه را به هارد اکسترنال خود متصل کرد و علاوه‌بر انتقال اطلاعات به شارژ آن‌ها پرداخت. هارددیسک وسترن دیجیتال مدل My Passport Wireless PRO انرژی خود را از یک باتری داخلی تأمین می‌کند که به یاری آن می‌توان تا ۱۰ ساعت به انتقال اطلاعات پرداخت.

  • تکین رضایی