فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

فروشگاه بزرگ اینترنتی تکین مال

کلمات کلیدی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

قابلیت RAID مجازی روی پردازنده شرکت اینتل (Intel VROC)

قابلیت RAID مجازی روی پردازنده شرکت اینتل (Intel VROC)

هاردهای NVMe SSD به سرعت وارد دیتاسنترها شده اند و به سرعت خود را به عنوان ابزار مورد نیاز برای اجرای صحیح برنامه های کایربردی  مهم دیتاسنترها معرفی کرده اند. اینترفیس NVMe به هاردهای فلشی این اجازه را می‌دهد تا از تنگناهای موجود در نسلهای  SATA و SASآزاد شویم. هر چند حذف دریچه‌های سیلاب فلش چالش‌های معماری جدیدی را معرفی می‌کند که به راحتی با چیدمان‌های سرور قدیمی و با استفاده از ;کارتهای  RAID سنتی حل نمی‌شوند. شرکت اینتل یک راه‌حل ساده برای مدیریت NVMe SSDs در سرورها مطرح کرده‌است. قابلیت RAID مجازی بر روی پردازنده یا به اصطلاح  Intel VROC ، اساساً به هاردهایSSDاجازه دسترسی مستقیم بهپردازندهها را می‌دهد، و نیاز به کارتHBA   را به طور کامل از بین می‌برد. این قابلیت بصورت بسیار حرفه ای مسیر داده ها و کامپوننت های مورد نیاز برای بدست آوردن بیش‌ترین استفاده ازهاردهای NVMe SSD در سرورها را تسهیل می‌کند. علاوه برقابلیتهای ویژه RAID ، قابلیت Intel VROC قابلیتهای سرویس‌دهی دیگری از قبیل مدیریتpre-boot RAID، پشتیبانی از hot plug و مدیریت LED   را دارا می باشد.

 قابلیت RAID مجازی روی پردازنده شرکت اینتل (Intel VROC)

برای درک بهتر Intel VROC، باید بایک تکنولوژی دیگر شرکت اینتل به نام Intel Volume Management   Device (Intel VMD) را نیز درک کنید. تکنولوژی Intel VMD یک کنترلر یکپارچه در داخل CPU PCIe می باشد که با آخرین پردازنده های مقیاس پذیر اینتلزئونسازگار می باشد. بطور مشخص قابلیت  Intel VMD، HBA های مجازی را برایNVMe SSDهای متصلشده فراهم می کند. این مسئله مهم است زیراIntel VMD  سرویسهای بحرانی دیسکها را بدون قربانی کردن سرویس ارائه می دهد. از این سرویسهای بحرانی می توان به قابلیت Hot-Swap  یا همان تعویض هارددیسک NVMe SSDدر حال کار سیستمی توان نام برد. قابلیت VMD اینتل ، مسیرهای ورود و حذف PCIe Bus Event ها را بر روی استوریج RAID منتقل می کند که می داند این Event ها توسط کدام دیسکها مدیریت می شوند و می تواند یک Rebuild  اتوماتیک را آغاز کند. در صورت بروز مشکل می داند کدام هارد را حذف کند چیزی که همیشه در دیتاسنترها باعث مشکلاتی می شود. تکنولوژی  Intel VMDاز مدیریت NVMe LED پشتیبانی می کند که به مانند درایوهای SATA و SAS برای سال ها مورد استفاده قرار می گیرد و به شناسایی هاردها و سرویس راحت آنها کمک می کند. قابلیت Intel VMD  همچنین بصورت گسترده ای در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، برای مثال در VMware  درایور Intel VMD NVMe  بصورت پیش فرض بر روی ESXi 6.7  وجود دارد که سبب پشتیبانی و مدیریت هاردهای SSD NVMe در ساختار vSAN  شود.

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • تکین رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی